Wednesday, December 12, 2012

suratan dan kebetulan

Setiap apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya... pandanglah ia dengan pandangan yang positif...

Sudah suratan aku putus cinta.. hubungan yang dibina selama tiga tahun, akhirnya terlerai jua.. bukan jodoh antara aku dan dia.. hanya tinggal kenangan segalanya...

Walaupun begitu, aku yakin.. Allah itu Maha Mengetahui.. Hanya Dia yang tahu segala-galanya.. Aku hanya merancang tapi Allah yang menentukan segalanya... Setelah 2 minggu hubungan itu terlerai.. Akhirnya, aku mendapat sesuatu yang amat bermakna.. Mungkin ia bukan lah bersesuaian dengan kelayakan yang dimiliki.. Namun, ia sangat bermakna.. Alhamdulillah.. Allah kurniakan aku rezeki dengan pekerjaan ku sekarang.. Allah hilangkan dia dari hidupku.. dan Allah gantikan aku dengan sebuah pekerjaan dan rakan-rakan kerja yang sangat baik dan sporting... Bos aku pun boleh tahan.. sangat sempoi orangnya... Bersyukur sangat.. terima kasih Ya Allah...

Kesedihan itu tidak berpanjangan.. Ada kegembiraan di sebalik kesedihan.. Sebulan telah berlalu.. Alhamdulillah.. dia semakin hari semakin jauh dari hati ini... semoga aku diberi kekuatan untuk melupakannya dan membina kehidupan yang lebih baik... InsyaAllah....

kepada kawan2 baru saya.. happy sangat kenal korang.. walaupun korang nie kadang2 sengal2 ubi, tapi enjoy... hahaha..

No comments:

Post a Comment