Wednesday, December 19, 2012

air mata itu jangan disia-siakn.. :)


PEREMPUAN...
bila dia sedih, bila dia kecewa,
bila cemburu, bila marah,
bila PUTUS CINTA..
pasti mudah untuk mereka mengalirkan air mata...
kadang-kadang bila dia rindu pun 
akan bergenang air mata.

jiwa dan hati perempuan ni lembut...
bila ada yang mengusik jiwa, 
mesti akan keluar laa mutiara2 dari mata mereka...

kadang-kadang, 
ada juga usaha untuk menguatkan hati..
ada juga jalan untuk menjauhkan diri..
tapi kadang-kadang,
ada juga titisan air mata yang gugur..
tatkala hati seperti dihiris-hiris...

bila hari bganti hari..
minggu berganti minggu..
bulan berganti bulan..
rasa yakin hati ini akan lebih kuat...
tapiiiiiiii...
bila teringat tue...
ayoooo...
pedih rasa nya jantung hati nie..
sob3x...

 

ok2...
ni nasihat utk diri sendiri,
dan wanita-wanita seangkatan dengannya... hee...
"jangan sesekali kamu sia-siakan air matamu
terhadap seseorang yang tidak layak untuk ditangisi"

yakinlaa dia bukan untukmu...
yakin laa ada yang lain untukmu...
yakin laa dia bukan yang terbaik buatmu..
yakinlah ada yang lebih untuk mu...
yakinlah...




kepada bakal imamku...
saya tak kisah awak xensem...
saya tak kisah awak gemuk atau kurus..
saya tak kisah awak tak belajar tinggi..
saya tak kisah awak tak bjawatan tinggi...

saya tak kisah...
yang saya harap..
awak dapat jaga saya..
awak hormati saya..
awak tak permainkan saya..
awak tak buat benda yang menyakitkan hati saya..
awak tak mengambil kesempatan terhadap saya...
insyaAllah...
saya akan setia dan sayang awak selamanya...

No comments:

Post a Comment