Wednesday, July 22, 2015

Jodoh ke tak jodoh... alhamdulillah


...jodoh ke tak jodoh...

Allah is the best planner.. hanya Dia yg tau apa yg tbaik dan yang diperlukan oleh setiap dari kita.. 

Tahun lepas puas dok minta tukar sebab xnak p perak... tapi xdapat2.. for 6 or 7 month only dok kat perak tue.. Allah jauhkan aku dari dia.. Allah jauhkan hati dia dan hati aku.. 

beberapa bulan kemudian Allah pertemukan aku dengan insan lain.. Berkawan.. hanya beberapa detik.. masuk meminang call my abah and abah mmg tak byak tnya abah setuju.. terus decide tarikh merisik n bertunang..

Bagi aku, bila dah jodoh Allah permudahkan.. mak abah pun permudahkan.. tak minta byak2.. walaupun ramai yg cakap nilai hantaran ikut kelayakan sijil.. ada juga yg kata ada SPM pun RM10k.. anak awk ada master, mintak laa lebih.. mak aku senyum je.. 

Allah hantar aku ke perak utk jumpa dia.. bila dah jumpa dia Allah hantar aku balik KL semula.. ok2..tapi yg kelakar, bila aku kena balik kL ramai gila pulak yg risau.. geng penyiasat xyah cakap laaa.. ehh mak aku pun sama kot.. siap pesan lagi klu ada org tu (ex) call ke contact ke ajak jumpa ke jangan.. pilih org yg bersungguh nak kita bkn org yg suka mainkn hati kita.. ok faham x ayat mak aku.. aku gelak jea..



Alhamdulillah..
setelah perkara yg sama berulang kembali.. sy mula redha... redha melepaskan org yg bkn hak kita.. org yg tidak ditakdirkan utk kita.. mcm makteh aku cakap laa.. jodoh tu xkira pun berapa lama kite kenal.. bcinta 6,7 tahun pun klu bkn jodoh bkan laaa... 
Bila aku berhenti memaksa hati utk menunggu.. aku mula belajar utk redha.. bila aku mula redha.. Allah tunjukkan jalan dan buka hati utk menerima insan lain.. InsyaAllah..yakin Allah itu perancang yang terbaik..  

Tempoh darah manis.. tempoh banyak dugaan.. sila kuatkan hati.. pakai perisai hadapi dugaan..kih2x...

No comments:

Post a Comment